STAVIAME NA DLHOROČNEJ TRADÍCII MOTOCYKLOVEJ VÝROBY NA POVAŽÍ

Hlavnou doménou firmy METZKER GROUP sú považskobystrické motocykle vyrábané v rokoch 1947 až 2005. Patríme medzi uznávaných odborníkov v oblasti histórie a techniky týchto motocyklov, disponujeme rozsiahlým súkromným archívom, vydávame odborné technické monografie jednotlivých typov motocyklov a zabezpečujeme konzultačné i poradenské služby. Venujeme sa aj reštaurovaniu a renovovaniu týchto motocyklov, údržbe a servisu, ale aj zákazkovej výrobe špeciálnych náhradných dielov či samotných motocyklov. 
  • NOVÝ KNIŽNÝ TITUL Športové motocykle TATRAN – limitovaná edícia 300 ks
  • súkromný archív motocyklovej výroby Považských strojární
  • expert – poradný orgán HTK ZZHV SR, národného orgánu FIVA, pre považskobystrické motocykle 
  • konzultačné a poradenské služby k motocyklom vyrobeným v Považských strojárňach
  • vystavenie typového listu motocykla / potvrdenie technických parametrov motocykla pre prihlásenie do evidencie
  • technická motocyklová literatúra
  • renovácia a zákazková renovácia považskobystrických motocyklov "na kľúč"
  • servis a údržba historických motocyklov
  • zákazková výroba špeciálnych náhradných dielov
  • usporiadanie pravidelnostných stotinových rally historických vozidiel
  • materiálno-technické vybavenie a služby pre orientačné súťaže historických vozidiel




O NÁS

Tri generácie s rovnakou vášňou pre považskobystrické motocykle
Píše sa rok 1957, kedy Zdeno Metzker st. absolvuje študentskú stáž za rysovacou doskou v konštrukcii Považských strojární. Od roku 1959 pracuje ako asistent mechanika a neskôr ako technológ ložiskovej výroby. Do prototypovej konštrukcie vývoja motorových vozidiel Považských strojární nastupuje na začiatku roka 1965 ako konštruktér – motorár. Celý produktívny profesíjný život zasvätil konštrukcii motocyklov.

zdeno metzker
Medzi rokmi 1965 až 2000 sa zúčastnil na projektoch skútra Tatran S-125, Pionier J-20, J-21 a J-23 Mustang, JAWA SK-90, na vývoji mopedov Babetta M-210, M-215, M-225 a mopedu M-216 Korado, ale aj na poľnohospodárskom agregáte AGZAT a iných. Z prototypov napr. na mopede Minita, motocykli Jawa VM-238 Mistral, mokicku M-224 Jawamatic, mopedoch Babetta M-226, Lambada I, Lambada II a ďalších.

Venoval sa aktivitám aj v motoristickom športe vývojom a dokumentáciou motokár a úpravách motora SK-90 na obsah 120 ccm. V roku 1971 je vedúcim československej motokárovej výpravy v Moskve. S motorom a motokárami bol v roli konštruktéra športové sezóny 1968 až 1974, z toho v štátnej reprezentácii roky 1970–1972. Ako člen a neskôr vedúci traťovej skupiny v rokoch 1968–1990 pri tvorbe a značení tratí pravidelných motocyklových súťaží v Považskej Bystrici. V rokoch 1977 a 1982 v teréne ako vedúci traťovej skupiny Medzinárodných šesťdenných motocyklových súťaží (ISDE) usporiadaných v Považskej Bystrici. Pri ISDE 1991 a 2005 ako člen organizačného výboru.

Po odchode do dôchodku v roku 2000 sa venuje publikačnej činnosti a histórii vývoja a výroby motocyklov. Poskytnutím časti rozsiahleho osobného archívu a odbornými pripomienkami a informáciami sa podieľal na mnohých knižných publikáciach, výrazným spôsobom dopomohol k iniciovaniu a znovuvybudovaniu zbierky motocyklov Považských strojární Vlastivedného múzea v Považskej Bystrici, pre ktoré vykonáva odborné konzultácie k motocyklovému zbierkovému fondu. Organizačne spolupracuje na súťažnej prehliadke Považskobystrický motocykel.

METZKER GROUP – rodinná tradícia
Syn a vnuk od detstva rozvíjali vášeň pre považskobystrické motocykle a historické vozidlá. Renováciam najmä vlastného zbierkového fondu sme sa venovali prakticky od roku 2010. Čas plynie a pomaly sa stávajú "naše" motocykle historickými vozidlami. Počas stretnutí s motoristickými nadšencami vznikla myšlienka udržať tieto motocykle "nažive" v správnom historickom stave. Preto sme sa spoločne v roku 2020 rozhodli založiť spoločnosť, ktorá zachováva a obnovuje tieto vozidlá s rovnakou vášňou a prístupom, akým ich Zdeno Metzker st. spolu s kolegami kedysi navrhol. Od roku 2021 sme menovaným expertom – odborníkom v špecializovanej oblasti motocyklov vyrábaných v Považských strojárňach a ich pobočných závodov – historicko-technickej komisie ZZHV SR, národného orgánu FIVA.